Bij de bestelling die ik vandaag heb binnen gekregen heb ik betaald voor pakketpost €. 6,95 maar het kwam hier in een enveloppe aan met track en trace code wat €. 3,95 kost, krijg ik nu geld retour?

Wij zullen dit proberen uit te leggen en hopen op uw begrip. Het zijn gewoon onze verzendkosten, daar kan men mee akkoord gaan of niet.  Als iets door de brievenbus past dan pakken wij het wel zo in dat er niets mee kan gebeuren en als er wel iets mee gebeurt, dan is dat onze risico.

Bovendien moeten wij over de €. 6,95 die u betaalt ook nog 21% btw afdragen aan de belastingdienst. Verder hebben wij onze bankkosten (zakelijke rekening) per transactie, verpakking, werk, etc. Dit worden ook wel handelingskosten genoemd. Uw pakketje paste in dit geval door de brievenbus, anders hadden we geld bij moeten leggen (en dat doen wij graag) maar in dit geval zijn de kosten (bijna) gedekt.

Als het door de brievenbus past doen wij er geen doos omheen. Het moet wel onbeschadigd aankomen, zo niet dan is dat voor onze risico, en kan het gewoon retour en krijgt u nieuwe artikelen.

Het blijft voor iedere webwinkel een lastig punt. Hoe stel ik de verzendkosten samen, zodat de klant niet teveel betaald, maar wij als webwinkel er ook niet te veel op toe hoeft te leggen.

We krijgen daar redelijk veel vragen naar en vonden het wel netjes om dat eens voor u op een rijtje te zetten.

Waaruit bestaan nou precies de verzendkosten en waarom betaal ik die ook als het gewoon in een envelopje past.

Dat zit zo;

  • Allereerst vraagt de belastingdienst 21% van het bedrag dat u betaald aan portokosten. Dat krijgen we niet terug want op post en pakketzegels zit geen belasting. 
  • Ook ziet de belastingdienst het geld wat u betaald aan verzendkosten als inkomsten, dus hier moet ik nog inkomstenbelasting over betalen. Dan blijft er nog de helft over waar wij voor moeten verzenden en verpakken.
  • Het verzenden van onze artikelen die we altijd zo goedkoop mogelijk aanbieden proberen we op een zo verstandige wijze mogelijk te verpakken, dus bv in een cellofaan zakje. Deze gaat in een bubbelenveloppe of brievenbusdoosje en die wordt dicht geplakt met brede tape zodat die niet “zomaar” kan worden opengemaakt, wat in het verleden regelmatig gebeurde. Vaak komt er nog een leuk organza zakje omheen.
  • Er moet een naam en adres sticker worden geprint, dat kost dus de sticker en het printergebruik.
  • De kosten voor het betalingsverkeer zijn bij overboeken 14 cent voor een overschrijving en 25 cent ex BTW voor een ideal betaling, ongeacht het bedrag van de overboeking.
  • Ook de huur van het pand moet worden betaald, elektriciteit, de verlichting en het verwarmen van de ruimte waarin wordt gewerkt om in te pakken.
  • De persoon die inpakt, de orders verwerkt en de bestellingen naar de post brengt wil graag een kleine bijdrage voor het werk, wat we logisch vinden want iedereen die werkt verdiend een salaris.
  • We willen graag dat ook “kleine” klanten bij ons terecht kunnen maar als we 1 postzegel zouden berekenen voor het verzenden van 1 kraal van 25 cent dan moet er dus geld bij en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
  • Daarom hebben we een minimaalbestelbedrag van €. 7,50
  • Wist u trouwens dat 1 postzegel al 91 cent is tot slechts 20 gram en dat een gemiddelde bestelling meer weegt dan 100 gram?

Dus zodoende vinden wij het een redelijk bedrag aan verzendkosten. 

We vinden het heel fijn om alles voor onze kralenliefhebbers te mogen verpakken en vinden ook dat we transparant moeten zijn in de kosten voor de klant.
Dus bij deze. Hopelijk geeft het vertrouwen en een beetje begrip voor het verzenden van al onze kralen, sieraden en verpakkingsmaterialen artikelen, want we vinden het een voorrecht dat allemaal voor onze klanten te mogen doen!

Heeft u ook een vraag voor ons? Wij helpen u graag via: info@picobellobeads.nl
www.picobellobeads.nl

Met creatieve groet,

Esther de jonge